top of page
  • תמונת הסופר/תkeren oren

בית, רגש, בלוג #1 עופרי פז

עודכן: 27 באוג׳ 2022


הפורמט בית, רגש, בלוג,

נולד מתוך הרצון שלי לחקור את המושג בית ולהבין מה אנחנו, כמעצבות פנים והום סטיילינג (שמתכננות ומעצבות כל כך הרבה בתים) עושות כדי ליצור בית, לעצמנו וללקוחות שלנו. כלומר בתפר שבין האישי למקצועי.

בכל חודש אארח כאן מעצבת, שהיא גם בלוגרית ואבקש מהן להתייחס למושגים הבאים.

מוכנות? מתחילים.

אני

עופרי פז, מעצבת פנים, כתבת תוכן ובלוגרית.

מונעת מהאהבה ליצירה, בין אם זה במילים, בסיפורים, בחומרים או בצבעים.

בנוסף לתשוקה לעיצוב ולכתיבה אני אוהבת גם לטייל, לצלם ולרקוד.

בת 31, בימים אלו חיה בגבעתיים עם בן הזוג והכלב המתוק שלנו לואי, אבל יכול להיות שעד ששורות אלו יראו אור בבלוג כבר נהיה מעבר לים, בהרפתקה המשפחתית שלנו בברלין.

עופרי פז מעצבת פנים כתבת תוכן ובלוגרית

צילום: מאיה חבקין

בית

בית זה קודם כל אנשים. אחר כך גם חוויות, זיכרונות, סיפורים, מזכרות וכן, גם קירות, רהיטים ואביזרים. עבורי בית זה המשפחה שלי, אני מאוד רומנטית ונוסטלגית באופי שלי אבל פחות נקשרת למקומות פיזיים ויותר לאווירה, לתחושה, לרגש ולאנשים. לכן - איפה שהם נמצאים, אני מרגישה בבית.

גם בעבודה שלי זה בא לידי ביטוי. אני תמיד אראה לנגד עיני קודם כל את הלקוחות, אלו שצריכים לחיות בבתים שאני מעצבת, אני קודם כל מקשיבה להם ורק אז מיישמת את הידע והניסיון שלי בבית שלהם. לפני שאני רואה בית, עיצוב, רהיט, חומר או חלל אני רואה בן אדם, וכל עיצוב של בית הוא יצירה משותפת שלי ושל הלקוח.

צירפתי תמונות מתוך הדירה שעיצבתי עבור הורי היקרים. הם גרו בדירה הקודמת מעל 30 שנה, מתוכן גם אני חלקתי איתם 21 שנים, ויחד עם זאת לא הרגשתי קושי להיפרד מהדירה הישנה. החדשה מרגישה בית בדיוק כמו ההיא, למרות שלא גדלתי שם, בזכות העובדה שהם נמצאים שם ושהבית משקף את האופי שלהם ושל המשפחה שלנו.

צילום: טל ניסים עיצוב: עופרי פז

רגש

אני מאוד רגישה, לטוב ולרע. היו זמנים בהם קינאתי באנשים שיש להם עור של פיל אבל היום למדתי להעריך את העובדה שאין דבר שעובר לידי. הכל עובד דרכי, דרך העיניים, הראש והבטן, ומשפיע עלי, לטווח הקרוב והרחוק. צירפתי תמונות של רגעים שבהם מאוד התרגשתי - החתונה שלנו. הופעה שאחי הגדול והמוכשר כתב וביצע בעצמו, בכיתי וצחקתי לסירוגין לאורך כל הערב. טיול בדרום איטליה שהגיע אחרי תקופה מאוד לא פשוטה עבורנו והיה אתנחתא זוגית מדהימה.

תמונה מהחתונה צילום: שחר אושרת תמונות אישיות: עופרי פז

השראה

זו קלישאה, אבל היא באמת נמצאת בכל מקום. כל דבר שאני רואה יכול להפוך לאלמנט בבית או במשרד שאני מעצבת וכל דבר שאני שומעת יכול להפוך לפוסט בבלוג שלי. אני כל הזמן אוספת, כותבת ומצלמת, כדי שברגע הנכון אוכל לשלוף את המידע ולהשתמש בו. אני אוהבת חיבורים בין ישן וחדש, חומרים, טקסטורות, אדריכלות, אמנות רחוב, צמחייה ועוד ועוד.

בתמונות - רגעים קטנים של השראה שעדיין מחכים לרגע הנכון שלהם לבוא לידי ביטוי.

צילום: עופרי פז

זיכרון

וואו. איזו מילה גדולה. בתור מישהי שחוותה גם הרבה רגעים טובים ומאושרים אבל גם הרבה תקופות קשות, חשוב לי לתת לזיכרונות מקום, אבל במידה ובמינון נכון, גם בחיים האישיים וגם במרחב הביתי. בעבודה עם לקוחות, תמיד יעניינו אותי יותר פרויקטים של שיפוץ או של חידוש, בהם יש סיפור מאחורי החלל, בהם יש לפני ויש אחרי. תמיד אשמח לשלב בעיצוב פריטים ואלמנטים שיש סיפור, זיכרון או חוויה מאחוריהם. זה מעשיר את האווירה בבית וגם עוזר ללקוחות בסופו של דבר להרגיש שהחלל החדש הוא שלהם.

את התמונות צילמתי באחד הביקורים אצל סבתא שלי שחיה בהמבורג, גרמניה. הדירה שלה מלאה בזיכרונות ובאלמנטים עם סיפור מאחוריהם - תמונות, ספרים, פסלים ויצירות אמנות שאני ושאר בני המשפחה שלי הכנו לאורך השנים. כתבתי על הביקור הזה גם כאן

תמונות מבית סבתא: עופרי פז

שייכות

זה משעשע שבחרת את המילה הזו, בדיוק כשאני נמצאת בשלב של בין לבין, בין בית אחד לאחר, בין ארץ אחת לאחרת, בין דרך חיים אחת לאחרת. כרגע אני במצב בו אני לא לגמרי שייכת לאף אחד מהמקומות, כי אני כבר עם הפנים קדימה אבל עוד לא התמקמתי במקום החדש. אם תשאלי אותי בעוד שנה את אותה שאלה, כנראה שהתשובה שלי תהיה שונה.

מצרפת תמונות של הדירה שלנו, כפי שהיא הייתה לפני שהתחלנו לרוקן אותה.

צילום: עופרי פז

מילה שלך:

התחלה

אמנם אנחנו לקראת סוף שנה, אבל כמו שכבר כתבתי, במקום שבו אני נמצאת כרגע בחיים אני לקראת התחלה חדשה. הרבה דברים בחיי האישיים והמקצועיים עומדים להשתנות והעתיד כרגע לא לגמרי ברור, מה שאני יודעת זה שאני מקווה, אחרי תקופת הסתגלות, לחזור לעשות את מה שאני אוהבת ולתת לעצמי ולעסק שלי להתפתח גם לכיוונים חדשים. זה היופי בהתחלות, הכל פתוח.

התמונות מתוך הביקור הקודם שלנו בברלין, נקודת ההתחלה של הפרק הבא במסע שלנו.

תמונות מהביקור בברלין: עופרי פז

קישור לבלוג של עופרי oh so free

(כדי שתקבלו קצת השראה)

תודה עופרי, שהתארחתי אצלי עם מחשבות על בית ורגש.

ובהצלחה בפרק החדש של חייך שאת כותבת עכשיו.


589 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
מבריאה בתים בלוג עיצוב אישי
keren-oren-4.jpg

הי אני קרן אורן, מבריאה בתים ואיך אני שמחה שקפצתן לבקר בבלוג שלי.

אני כותבת פה על כל מה שאני אוהבת ומעניין אותי, DIY, עיצוב פנים וסטיילינג, אנשים, זיכרונות ילדות, השראה וטבע.

אני רוצה ליצור עולם שיש בו בתים אישיים ומבריאים, כאלה שתומכים בנו ומרגשים אותנו בכל פעם שאנחנו פותחים את הדלת, ומגיעים הביתה.

תצטרפו אלי למסע?

הצטרפו אלי

  • Black Facebook Icon
  • Black Instagram Icon
  • Black Pinterest Icon
bottom of page